Johan har under många år, under sin fritid, studerat olika arkiv och rest världen runt för att finna övergivna och okända platser. Johan tog oss, med berättelser och bilder, från bland annat Tjernobyl i Ukraina via olika platser i Europa, även över till USA. Allt material han skapat, har till och med räckt till en bok på 258 sidor med över 100 bilder. Alla dessa utmanande situationer med bland annat dåliga ljusförhållanden, har också gjort honom till en skicklig fotograf.

Boken är skriven på engelska och heter ”Abandoned cold war bunkers”, och går att kika på nere i klubbstugan. Du kan även beställa ditt eget ex. på länken: www.antus.nu

Tack Johan för ett spännande föredrag!

73 de

Robban/TAE

Nedan finner du bilder med text från föredraget:

Det kom kring 35 personer för att lyssna på Johan/OHX denna onsdagskväll

Undertecknad avtackar föredragshållaren med en liten gåva från klubben

Foto: Lasse/FDO

Bildtext: Robban/TAE

Mögligt pausrum i HC (ledningscentral för civilförsvaret) Södermanland

På väg ner i underjorden. En av STASI:s bunkrar i södra Tyskland

Faror i den utbrända flyghangaren i Zeljava, Kroatien

Stor flyghangar i Zeljava

ue1