Det är ett stort arbete bakom prylmarknaden.
Det börjar med att vi bokar lokalen i maj för att försäkra oss om att den inte är upptagen.
Sedan är det annonsering i QTC, i bulletiner och andra ställen flera gånger. Vi börjar med det redan i maj/ juni.
Vi bokar en firma som hyr ut borden till oss.

Sedan pratar vi med återförsäljare och andra vi tror kan vara intresserade av att sälja. Prylmarknaden är det enda ytterligare event Limmareds åker till under 2024! Vi känner oss mycket hedrade!

YL baren

En oerhört viktig sak för oss är att YL- baren finns och fungerar. Den drivs, som allt annat på prylmarknaden, helt ideellt. Huvudnumret är vår goda räkmackor som görs för hand. Vi har också bullar, kakor, dricka etc.
Allt detta behöver köpas in, göra i ordning, ställas in i kylarna på fredagskvällen och sedan att koka kaffe, stå och sälja och annat som hör ihop med ett café. Här behöver vi extra hjälp i år. På bilden syns Yvonne, YLY, som tillsammans med Robban, TAE, och några andra drev det 2023. I år har Yvonne förhinder så vi behöver hjälp med detta och allt annat med cafét!

Den intensivaste perioden är fredag eftermiddag (25 okt) och lördagen (26 okt) fråm morgon till kväll.
På fredagseftermiddagen får vi tillgång till lokalerna från det eleverna går hem till dess dörrarna stängs. Vi skall då ställa undan den möblering som finns där, ställa upp alla borden (vi har beställt 80 stycken) och göra i ordning lokalen.
Sedan skall vi frakta de prylar vi själva skall sälja, tillsammans med skyltar, reklammaterial med mera från klubbstugan och in i lokalen.
Veckorna innan prylmarkanden går vi igenom de prylar vi själva skall sälja, kollar att de fungerar, sätter på prislappar och paketerar om det behövs.

När vi öppnar dörrarna för publiken behöver vi två funktionärer som tar upp inträdet. Vi behöver också några personer som står vid våra egna bord och säljer prylar. Där behöver man bytas om.

Efter att publiken gått hem hjälper vi säljarna att lasta sina bilar. De flesta gör det själva men några uppskattar alltid hjälp.

Sedan skall vi återställa. Fälla ihop borden och få undan dem. Städa och sedan ställa ut de möbler som fanns där när vi började så det ser ut som när vi kom.

Det kan låta mycket men det är väldigt roligt att vara med och hjälpa till. Man lär känna nya personer och känner att man bidrar till klubben.

Låter detta intressant? Anmäl dig till någon av oss. Maila till sk0qo@sk0qo.se, kontakta Lasse SM0FDO 070-3439969 eller mig Stefan SM0ASB 070-2014518.

//Stefan SM0ASB