Kolaren i arbete. Bilden pryder det QSL-kort som kommer att skickas till loggade stationer och visar 2016-års mila på Gålö.

SödRa är medlem i Gålö Gärsar och kommer som ett bland många andra inslag att visa amatörradio under lördagen och söndagen 22 – 23 september. Vi kommer att finnas på 3633 kHz +/- QRM mellan kl 10.00 – 16.00 SNT med eventuella avbrott under andra deltagares aktiviteter. Ett QSL-kort kommer att skickas till loggade stationer (se bild).

Gärs är för övrigt en fisk och ungdomarna på Gålö kallades i gamla tider för Gärsar i motsats till fastlandsungdomarnas Kråkor.

Du är välkommen att komma ut och titta på milan och aktiviteterna. Annars ”SE NOLL (ingen :-)) MILA” men kör den på radion!

73 de
Robban/SM0TAE

Nedan ser du några fler bilder från 2016 och som är från området kring milan.

Robban/SMØTAE och Janne/SMØIFP visar amatörradio, berättar om SödRa, och kör signalen SEØMILA

Den här helgen var det även STOR-städning i klubbstugan. Här ser vi några av dem som städade och som kommit för att bland annat äta smarriga kolbullar till lunch.

Här ser vi tillagning av kolbullar. Prova gärna, rekommenderas starkt!

Här sker all försäljning.

Text: Robban/SMØTAE
Foto: Robban/SMØTAE och Gunnar/SMØBYO