När jag själv blev engagerad i klubben runt år 2000 var Göran ordförande och strax efter blev jag invald till sekreterare. SödRa har alltid varit en aktiv klubb, och det har varit till mycket stor del Görans förtjänst. Vi har haft många diskussioner och vi har inte alltid varit eniga. Men det är så det ska fungera i en förening och vi har alltid lyckats att komma överens utan några ledsna miner.

Det var han som kom med en massa idéer och projekt såsom att medverka vid fyr- och museiskeppshelger på Djurgården, fielddays, kurser, intressanta program, klubbstuga mm som gjort oss till den förening vi är idag.

Han har även varit vår kontaktman mot kommunen och hade mycket god kontakt med fritidsförvaltning, äldreförvaltning och politiker. Detta har varit mycket värdefullt.

Han har under många år varit engagerad i SKØTM, stationen på Tekniska museet och han har värvat många operatörer dit.
Under åren 2004-2007 var han dessutom ordförande i  SSA.

Göran och hans XYL Jorunn har varit mycket på resande fot och båda jobbade ett antal år för SIDA i både Mozambique och Kenya. I Kenya hade Göran signalen 5Z4XW och var mycket aktiv därifrån under  tre år. Sedan har det varit många resor, bl a till Portugal, Spanien, Florida, Kap Verde, London samt ett intressant besök hos amatörer och en shejk i Förenade Arabemiraterna. Under somrarna blev det en hel del vistelse i Lista, Norge.

Göran har alltid varit mycket social och har haft en stor bekantskapskrets. Man har alltid bemötts generöst och gästvänligt hemma hos Göran och Jorunn.

Göran skulle fyllt 87 år den 30 januari.
Det är med stor saknad vi blickar bakåt på allt vi gjort gemensamt under många år.

Våra tankar går till Jorunn, barn och barnbarn.

Vännerna i Södertörns Radioamatörer genom Lasse /SMØFDO.