Det är några år sedan vi var med sist, söndagens aktivitet var väldigt lyckad och vi startade vid 10-tiden på förmiddagen och höll på framåt kl 22 på kvällen.

Trafiken ger en gedigen träning och det är många som vill köra oss med denna signal och det blev stundtals mäktiga pile-ups!
Vi slog nog rekordet denna dag och det blev 314 QSO. Inte illa!

Det finns möjlighet att köra med signalen månaden ut på Gålö, men signalen måste bokas i förväg hoa Peter sa2blv@ssa.se så det inte finns flera stationer igång i Sverige samtidigt.
Du som inte hade möjlighet att delta, hör av dej! Det borde finnas klubbmedlemmar som kan assistera även i helgerna och mellandagar.

Deltagare:
Alice (14 år) som gick vår kurs och nu väntar på signalen.
Axel SAØXXW
Oliver SAØODJ
Kim SAØKIM
Anton  SAØCPU

Några assisterade också.

Alla var väldigt nöjda med dagen, och det gav mersmak.

/SMØFDO

Oliver och Alice började dagen på 20 m. Alice som för första gången körde denna trafik klarade det med glans!

Utöver fika och glögg serverades ett läckert julbord som Göran XW hade ordnat med. Det blev mycket uppskattat.
Här ser vi Oliver och Axel ta för sig.

Mysig samvaro.

Kim och Anton i full fart!

Oliver kör här CW och detta är några av hans första QSO överhuvudtaget. Det blev ett 20-tal CW-QSO som gick mycket bra och gav en fin träning

Kim, Oliver och Anton var envisa och avslutade trafiken vid 22-tiden.