De ca 20 ledamöterna i Äldrenämnden samlades kring ett hästskoformat bord med Annett Haaf som ordförande.

Som enda åhörare hälsades jag välkommen och gavs överraskande möjligheten att kort presentera Södertörns Radioamatörer, som fanns med i en av beslutspunkterna på agendan.

Ett tiotal punkter behandlades effektivt genom goda förberedelser och en skärpt ordförande och mötet varade ca 75 min. Beslutet, om att inom Äldreförvaltningen ha SödRa som bidragsberättigad förening, togs utan särskilda frågor från ledamöterna. Då beslutet fattats fick jag åter ordet och tog möjligheten att tacka å klubbens vägnar. Ordf. Annett Haaf uttryckte nämndens gillande över att SödRa har en särskild funktionär för kontakter med Haninge kommun.

Vi har nu möjligheten att under punkten ”Övrigt bidrag” ansöka om medel för angelägna insatser.

Här har nu styrelsen en viktig uppgift och jag ser fram mot ett beslut om prioriteringar för ansökan.

73 de Göran SM5XW