Stundtals var det trångt i shacken och en stor mängd QSO avverkades med signalen SK8YOTA.

Det byggdes snabbt upp en mäktig "pile-up" på 20 m som våra operatörer fixade med glans!

Det blev en fin stämning i stugan och klubben bjöd även på ett enklare julbord och fika.

Tack till er alla för en toppentillställning!

OBS att december-YOTA pågår under hela månaden, så den/de som önskar att lufta signalen kan höra av sig till sk0qo@sk0qo.se. Enda kravet är att man är under 26 år. Inget cert eller medlemskap behövs. Så kan vi nog ordna detta när det passar. På jullovet t ex.

yota01

En ny bekantskap med nytt cert: Linnea SA0INE 14 år från Täby. Redan rutinerad vid "pilen" på 20 m. Hon tog certet i höstas i Täby och hennes pappa tog sitt cert 2020.

yota02

Moses SM0-8630 har för ovanlighetens skull greppat micken. Detta skötte han superbt vilket överraskade oss, då han vanligtvis bara kör CW. Joakim SA0BSJ loggar

yota03

Här är dock Moses i sitt rätta element. Han avverkar CW-QSO:n i hög takt med en Vibroplex (mekanisk bugg)

yota04

En ny deltagare och ny medlem: Jack 15 år. Han pluggar till cert. Han visade även stort intresse för satellittrafik och den nya uppsättningen med eleverbara antenner. Han är även med i Västerhaninge Sjöscoutkår.

Yota051

Jock SA0BSJ visar gott ledarskap, här tillsammans med Jack

yota055

En del av vårt lilla julbord

yota06

Vi fick hjälp med köttbullarna och prinskorvarna av två kockar. Kim SA0KIM och Jordi som är nyinflyttad från Spanien och har en ny svensk signal: SA0JAG. Jobbar på KTH

yota07

Julbordet nästan avverkat.Till synes verkar alla mätta!